Empatia profesjonalna
Rewolucja w rozwiązywaniu konfliktów.
Empatia poznawcza w pracy mediatora to niewątpliwie kompetencja przyszłości! Umiejętność decentracji i umiejętność widzenia drugiej osoby w “jej butach”, otwiera przed nami całą gamę możliwości.
Dzięki opanowaniu tej umiejętności będziemy rozumieć perspektywę stron konfliktu w oparciu o ich osobowość. Taka perspektywa pozwala na skuteczne prowadzenie mediacji rozumiejąc prawdziwe intencje, motywacje, potrzeby stron, potrafiąc przewidzieć ich zachowania oraz budować taką komunikację, która w przypadku konkretnych odbiorców będzie zwyczajnie skuteczna.

Opis szkolenia
Program szkoleniowy Empatia profesjonalna, to sześć intensywnych dni szkoleniowych podzielonych na trzy (dwudniowe) bloki. W całym procesie uczestnik nie tylko poznaje wartościową wiedzę teoretyczną, która pozwoli mu profilować odbiorców, ale również przejdzie własną zmianę mentalną, aby skutecznie wchodzić w perspektywę rozmówcy z wykorzystaniem empatii poznawczej. Program zawiera również blok praktyczny, podczas którego cała wiedza zostanie dokładnie przećwiczona pod okiem doświadczonego trenera.
Blok 1: Wiedza teoretyczna pozwalająca na profilowanie.
W pierwszej części szkolenia uczestnicy poznają teorię opartą o podstawy psychologii dotyczącą postaw i osobowości człowieka. Na podstawie tej wiedzy będą umieć świadomie odczytywać intencje, wartości i wynikające z nich potrzeby oraz czynniki motywacyjne danej jednostki.
Ten element szkolenia jest niezbędny do zrozumienia, w jaki sposób mediator może zarządzać procesem przez postawy uczestników i z czego one wynikają. Zachowania, które dotychczas traktowali jako zwyczajne cechy danej osoby, zaczną postrzegać jako indywidualne cechy osobowości, a co więcej będą rozumieli, z czego wynikają i jak z nimi pracować, aby osiągać zamierzone efekty prowadzące do wypracowania ugody.
Blok 2: Zmiana mentalna – umiejętność “widzenia uczestnika w jego butach”.
Istotą drugiej części programu szkoleniowego jest utrzymywanie własnej pozycji mentalnej, która umożliwi uczestnikowi postrzeganie innych ludzi bez nakładania własnych filtrów. Aby zobaczyć człowieka w “jego butach” trzeba chcieć, lecz zazwyczaj z różnych powodów dalej pozostajemy w perspektywie osobistej, co nie jest niczym zaskakującym. Najważniejsze jest jednak, aby przećwiczyć obserwowanie postawy rozmówcy bez nakładania własnych filtrów – i na tym właśnie opiera się ta część szkolenia.
Blok 3: Część praktyczna – jak mediator może wykorzystać empatię poznawczą.
Ostatnia część szkolenia to nic innego jak praktyka i przekładanie zdobytej wiedzy oraz umiejętności na doświadczenia. Ćwiczenia będą przeprowadzane na podstawie konkretnych case study i różnych sytuacji mediacyjnych. Uczestnicy nauczą się przekładać wiedzę teoretyczną na realne sytuacje, z którymi mogą spotkać się podczas codziennej pracy. Doświadczą pracy nad postawami, nauczą się zarządzać procesem przez wartości, motywacje oraz indywidualne potrzeby danych osób, które wynikają z profilu ich osobowości.

Dla kogo jest szkolenie?
Szkolenie jest skierowane dla prawników-mediatorów, mediatorów sądowych, którzy chcą̨ zdobyć́ lub poszerzyć́ umiejętności związane z rozwiązywaniem konfliktów.
Przebieg szkolenia
Zajęcia odbywają się w trybie stacjonarnym podzielone na część teoretyczną oraz praktyczną w formie ćwiczeń, warsztatów.
Szkolenie podzielone jest na trzy 2-dniowe (zazwyczaj weekendowe) sesje rozdzielone minimum 2-tygodniową przerwą. Przerwa między zajęciami daje możliwość użycia w praktyce nabytych na zajęciach umiejętności już w trakcie szkolenia. Daje możliwość przetrenowania już nabytych umiejętności. To czas na usystematyzowanie wiedzy oraz sprawdzenie jej „w życiu”.

Prowadzący.
Wojciech Gabryelczyk
Psycholog i praktyk biznesu specjalizujący się w rozwoju kompetencji w obszarach zarządzania, empatii i współpracy. Swoją wiedzę opiera o wykształcenie zarówno ekonomiczne jak i psychologiczne oraz ponad 20 letnie doświadczenie biznesowe.
Twórca metody profilowania osobowościowo-behawioralnego.
Właściciel kilku firm w obszarach szkolenia, rekrutacji oraz psychologii, a także mediator sądowy wpisany na listę stałych mediatorów przy Sądzie Okręgowym w Gliwicach.
Dodatkowo, swoją wiedzą i umiejętnościami dzieli się również ze studentami, prowadząc praktyczne zajęcia z psychologii w Akademii Humanitas w Sosnowcu.


Anna Prokopowicz
Adwokat Izby Adwokackiej w Katowicach, mediator sądowy wpisany na listę stałych mediatorów przy Sądzie Okręgowym w Gliwicach.
Na co dzień korzysta z umiejętności empatii poznawczej, czyniąc z tej metody sposób wykonywania zawodu adwokata i mediatora.
Szkolenie EMPATIA PROFESJONALNA to:

Korzyści dla uczestników:
1. Lepsze zrozumienie perspektyw.
Problematyka: W pracy mediatora często spotykamy się z sytuacją, gdy strony próbują zachować pewne pozory i ukryć swoje prawdziwe motywacje działań.
Rozwiązanie dzięki szkoleniu: Uczestnicy dowiedzą się, jak wykorzystać empatię poznawczą do lepszego zrozumienia perspektyw wszystkich stron zaangażowanych w mediację. To umożliwi im skuteczniejsze prowadzenie rozmów i znajdowanie rozwiązań, które uwzględniają potrzeby wszystkich uczestników.
2. Szybsze rozwiązywanie konfliktów.
Problematyka: Nie znając realnej perspektywy rozmówców, często próbujemy mediować na poziomie informacji, które otrzymujemy od stron – a sprawa napotyka na impas, którego rozwiązanie wymaga dużej ilości czasu.
Rozwiązanie po szkoleniu: Uczestnicy szkolenia dowiedzą się, jak identyfikować i adresować głęboko zakorzenione potrzeby i obawy osób zaangażowanych w konflikt, co może prowadzić do skupienia się na sednie sprawy oraz osiągnięciu bardziej satysfakcjonujących i szybszych.
3. Zwiększenie efektywności mediacji.
Problematyka: Mediatorzy napotykają na sytuacje problematyczne, które nie dają się rozwiązać mimo stosowania wielu technik mediacyjnych.
Rozwiązanie dzięki szkoleniu: Mediator będzie znał genezę sytuacji problematycznej wynikającą z pewnych cech osobowości, wartości i motywacji stron, a co za tym idzie, będzie umiał podejmować konkretne działania przełamujące impas.
4. Budowanie zaufania.
Problematyka: Uczestnicy mediacji, utrzymują dystans i nie chcą otwierać się w obecności mediatora, co utrudnia szybkie rozwiązanie sporu.
Rozwiązanie po szkoleniu: Korzystanie z empatii poznawczej pomoże mediatorom budować zaufanie z osobami uczestniczącymi w procesie mediacji. Uczestnicy szkolenia nauczą się jak zwiększyć otwartość i współpracę wszystkich zaangażowanych stron.
Koszt szkolenia
SZKOLENIE Z MEDIACJI RÓWIEŚNICZYCH
EMPATIA POZNAWCZA DLA PROFESJONALISTÓW
Najbliższy termin szkolenia: najbliższe szkolenie już we wrześniu
Miejsce szkolenia:
7200,-
Cena brutto.
6 dni szkoleniowych, 42 godzin zajęć.
Certyfikat ukończenia szkolenia, materiały dydaktyczne.
Sprawdź także:

Jeśli jeszcze nie ukończyłeś/aś szkolenie podstaowego dającego wiedzę i umiejętności to zapraszamy na nasze szkolenie „Ja, mediator”: LINK

Rozszerzenie wiedzy mediatora. Nowa wiedza, nowe umiejętności – Ja, mediator PRO. Sprawdż ofertę szkoleń specjalistycznych: LINK.